Thursday, April 27, 2006

LuremusLigaen slår til igjen

- og andre Herpesinfiserte historier...

For skal det feries bursdag så skal det markeres. Markere betyr ikke ost og vin med vennene, dessverre, markere betyr planlagt fyllekule noe som 9 av 10 ganger går over styr. Også lørdag den 23.april.
La referere denne feiringen bakfrem for å by på det siste først . ( ta klokkeslettene med en klype pepper)

1300 - Den første pilsen har meldt sin trang

1500 - Den første pilsen inntas, i nydelige omgivelser i Kubaparken

2030 - Festen er i gang. En kamerat måtte allerede sendes hjem da han bjeffa på min tamilske medboers venninner, snylta sprit og vin av min sunnmørske medboers venninner og ødela håndtak på to forskjellige dører. Det begynner å fylles. Jord og Borge er merkelig edruelige til sinns.

2200 - Smeller det. Innenfra og ut. Alt etter denne tid er mer uklart. Whiskeyflaska sprettes og alt er såre vel.

0030 - Brunt utested inntas av flere øltørste festgjester. Planlegger en real kule der, i kort gåavstand hjem. Det skal ikke bli sånn. For med ett står en himmelsk åpenbaring i baren. og jeg vet jeg har sett han før. Jord er allerede godt igang med kameraten. Uten veldig overtalende innsats er vi på vei til et utested utenfor sentrum og diverse lover. Passer oss bra, vurderingsevnen er der den bør være. Potensielle gutter, mer moro, ukjent moro = seff er vi med. RAIRAI!

0130 - Vi er i en hule. En hule med live-musikk , ingen røykelov og ølservering hele natta. Vi er på klinern. Jeg får tilbud om å stikke av med vedkommende i en taxi. Fristende, kanskje, men tanken på å overlate jord til seg selv er skremmende. Vi er da i storbyen og hun er ingen vant storbyfarter. Derimot opptar krafsingen seg, noe som morer.

0230 - Nachspiel i en leilighet. Jord er blitt forlatt at sin utkårede, men det betyr lite, hun kårer gjerne en ny en. Nummer tre. Min venn er ivrig. Behagelig ivrig, jeg føler meg svært så attraktiv og vurderer seriøst tilbudet om litt morro (tolk selv) over vasken på badet. Men stopper ved vurderinga, for både jeg og jord vet en ting med oss selv. idag er det LuremusLigaen som rår. Så der ligger vi, på hver vår sofa, med hver sin hånd rastløs, saumfarende over kroppen. Ikke minst på de litt varmere stedene. Vi ser ut som en dårlig scene fra en highschool-tragedie.

0440 - Krafsinga har begynt å dabbe av, folk skjønner tegninga. Det ble jaggu ikke noe på han. Enda det tilogmed ble lufta forslag om at jord gjerne måtte "være med". Er glad i jord, sa jeg, men ikke på den måten! Vi har lenge signalisert vår avgang. Jord har sikra seg trofeer, det gjør hun alltid. Jeg har rota halve natta med bestis til en gammel eks og har null dårlig samvittighet. Med god samvittighet. Livet er for alle, fylla er for de priviligerte. Vi smyger oss ut...

0510 - Tilbake i en nedfesta leilighet. Det er nesten helt stille. Kun en sovende inder på sofaen. Hverken Jord eller Borge vet hvem det er, men han så rimelig harmløs ut så vi bryr oss ikke. Sovner i hver vår ende av senga.

mandag 25 april 0830 - Munnsåret tar form. To timer senere har Borge tre blemmer delikat plassert nedover leppa. Sweet. Nå ringer snart jord og klager over det samme. Men den som er med på leken , tåler steken.

for denne gang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home